راهنمای خرید برند آماده

برند آماده فروش به علامت تجاری‌ای گفته می‌شود که همه‌ی مراحل ثبتی آن تمام شده است و صاحب برند قصد فروش و واگذاری آن را دارد.

استفاده از برند آماده راهکاری مطمئن، سریع و تقریبا مقرون به صرفه در مقابل ثبت برند می‌باشد. مهمترین مزیت خرید برند نسبت به ثبت برند، حذف مراحل اداری ثبت علائم تجاری و در نتیجه صرفه‌جویی بسیار قابل ملاحظه در زمان است که باعث می‌شود خیلی زودتر کالاها و خدمات شما، با یک علامت ثبت شده و قانونی وارد بازار رقابت شوند.

مطالبی که اینجا درباره برند آماده واگذاری می‌خوانید:

ثبت برند در مقابل خرید برند آماده، کدام مقرون به صرفه‌تر است؟

پاسخ به این پرسش کمی سخت است! همه چیز بستگی به شرایط شما دارد.

ثبت برند در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن تقریبا 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد؛ و این در صورتی است که قبلا کسی عین یا مشابه نام یا طرح مورد نظر شما را برای کالاهای انتخاب شده، ثبت نکرده باشد و شما تمام مدارک و شرایط مورد نیاز مانند کارت بازرگانی(فقط برای برندهای لاتین)، پروانه بهره‌برداری و… را داشته باشید.

اما خرید برند آماده هیچ‌کدام از پیچیدگی‌های ثبت برند را ندارد. فقط کافی است برند مورد نظر خود را انتخاب کنید، با فروشنده به دفترخانه اسناد رسمی بروید و در کوتاهترین زمان صاحب برند خود شوید.

بنابراین اگر حوصله و زمان کافی برای ثبت علامت تجاری را دارید به سراغ ثبت برند بروید و در غیر اینصورت خرید برند برای شما بهترین راهکار است.

برند فروشی ویژه (VIP) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع از برندها که توسط موسسه حقوقی شکوفه ارائه می‌شوند تنها یک برند ثبت شده نیستند! اینها علائم تجاری خاص و بی‌نظیری هستند که علاوه بر نام زیبا و دارا بودن کالاهای متنوع، شامل موارد زیر هم می‌شوند:

طراحی لوگو حرفه‌ای

برای این علائم تجاری آرم و لوگوی حرفه‌ای طراحی شده است.

هویت بصری

سربرگ، کارت ویزیت، بروشور و سایر اوراق تبلیغاتی آن‌ها طراحی شده است.

وبسایت حرفه‌ای

دامنه اینترنتی این برندها ثبت شده و دارای سایت اینترنتی حرفه‌ای می‌باشند.

فهرست برندهای آماده واگذاری

ثبت شکوفه مجموعه‌ای کامل از برندهای آماده در زمینه‌های گوناگون را در اختیار دارد و با حذف واسطه‌ها و با قیمت‌هایی بی‌نظیر به شما واگذار می‌کند. فقط کافیست از فهرست زیر برند مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید و برای آگاهی بیشتر و دریافت لیست کامل‌تر، با ما تماس بگیرید.

برند آماده
مواد غذایی
برند آماده
رستوران و کافی‌شاپ
برند آماده
لوازم آرایشی و بهداشتی
برند آماده
مواد شوینده
برند آماده
محصولات سلولزی
برند آماده
پوشاک
برند آماده
لوازم خانگی
برند آماده
کاشی و سرامیک

قیمت برند آماده واگذاری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت برند با توجه به زیبایی نام ثبت شده، فارسی یا لاتین بودن، تعداد کالاها، داشتن سابقه فعالیت، داشتن لوگو و هویت بصری، داشتن وبسایت و دامنه اینترنتی مرتبط و… ارزیابی می‌شود.

روش‌های نقل و انتقال برند آماده و علامت تجاری ثبت شده

نقل و انتقال برند به دو روش کلی و جزئی انجام می‌شود.

انتقال کلی: در این روش تمام امتیاز برند به خریدار واگذار می‌شود و فروشنده دیگر هیچ حقی نسبت به آن برند ندارد.

انتقال جزئی: در این روش تنها امتیاز برخی از کالاها، طبقات و یا قسمتی از سهام برند ثبت شده به خریدار واگذار می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که امتیاز علامت تجاری ثبت شده، فقط برای استفاده در یک منطقه جغرافیایی مشخص به خریدار واگذار شود.

نقل و انتقال برند در سراسر کشور و در تمام استان‌ها و حتی به صورت بین‌المللی امکان‌پذیر است. در صورت درخواست نقل و انتقال بین‌المللی، برسی و تایید نهایی این کار به عهده‌ی کارشناسان مرکز مالکیت معنوی می‌باشد.

مراحل نقل و انتقال برند آماده

مدارک مورد نیاز برای خرید برند آماده

پرسش‌های همیشگی

برند فروشی یا به اصطلاح برند آماده به علامت تجاری‌ای گفته می‌شود که همه‌ی مراحل ثبتی آن تمام شده است و صاحب برند قصد فروش و واگذاری آن را دارد.

برای نقل و انتقال برند، خریدار و فروشنده و یا وکیل قانونی هر یک از آن‌ها باید در دفترخانه اسناد رسمی حاضر شوند و سند صلح را امضاء کنند. پس از سپری شدن مراحل اداری صلح‌نامه که معمولا 10 تا 15 روز کاری زمان می‌برد، خریدار می‌تواند از برند خریداری شده استفاده کند و محصول خود را تولید کند.

در نهایت گواهینامه برند باید در اداره ثبت علائم تجاری ظهرنویسی شود که این مرحله تقریبا دو ماه زمان می‌برد.

همانطور که پیش‌تر گفتیم خریدار بعد از سپری شدن مراحل اداری صلح‌نامه، می‌تواند بدون هیچ دغدغه و نگرانی‌ای محصول یا خدمات خود را ارائه کند و نیاز نیست منتظر ظهرنویسی گواهی علامت تجاری خود بماند.

 

خیر. خرید برند آماده نیازی به جواز تاسیس یا کارت بازرگانی ندارد.

بله. در صورتی که فروشنده موافق باشد، می‌توانید تنها بخشی از کالاها و طبقاتی که به آن‌ها نیاز دارید را بخرید.

خرید برند به مدارک خاصی به جز اصل و کپی مدارک احراز هویت خریدار و یا وکیل قانونی او نیاز ندارد.